الخميس، 7 يونيو 2012

عملت ويندوز مسيحى كامل بالبرامج المهمة لأى مستخدم من برامج مسيحية






دلوقت انا عملت ويندوز مسيحى كامل بالبرامج المهمة لأى مستخدم من برامج مسيحية و برامج عادية مع تغير الشكل و الثيمات
أسمه
Christian 4 Ever
و هشرح كل حاجة عنه بس بطريقة الحوار كأنه حوار بين شخصين بينى و بين ( مش عارف أختار .... بس لقيته حبيب قلبى ) عمده لأنى بحب أرخم عليه شوية ( هزنقك فى الرد يا عمد )
عماد : ايه يا مايكل مش عايز تعمل الويندوز ليه و لا حتى معبرنا
مايكل : ازاى معبركش يا باشا انا فعلا وفيت وعدى و عملت الويندوز المسيحى
عماد : بجد طب و حطيت فيه ايه بقى الويندوز ( البرامج يعنى ) ؟؟
مايكل : انا حطيت فيه اللى لقيته من البرامج المسيحية مع حبه برامج عادية خدمية للجهاز
و البرامج المسيحية هيا



عماد : طب و البرامج العادية ؟؟ باين عليك نسيت !!
مايكل : لأ يا عمده منستش البرامج العادية هيا
Adobe Acrobat Reader 8
DirectX 9.0C 2006 update
FireFox
Opera ( منستهوش عشان عارف انك بتحبه )
Java 5.0.9.0
Klite Mega Codecs
Windows Media Player 11
WinAmp 5.3
Unlocker ( لكى تحذف أى ملف لا يمكن حذفه )
First Aid platinum ( البرنامج الاول على العالم فى تطليح الجهاز )
TuneUp Utilities 2006
Thunderbird ( برنامج للأيميلات تبع فيرفوكس )
Flash Player 9
ده بجانب مجموعه من 300 خط من أحسن الخطوط فى العالم و هيا من شركة linotype المشهورة بأروع الخطوط


عماد : كويس جدا طب ايه بقى تغيرات الشكل اللى انت عملتها ؟؟
مايكل : بص يا باشا أولا السكرين سيرفر و الخلفيات و الثيمات
و أدى صورتين توضيح


طبعا فى خلفيات مسيحية زيادة كتير
ده بجانب ان Boot Screen أتغيرو بصور روعه
و كمان عشان متزعلش أنا غيرت شاشة تسطيب الويندوز و شوف الصورة


عماد : حلو زنقت نفسك انا مبعرفش أسطب الويندوز :D !!
( انا عارف انه بيعرف و أحسن من أى حد دا بشمهندس كمبيوتر قد الدنيا بس بيحي يستسهل )
مايكل : بسيطه يا عمده عشان يبقى ملكش حجة كل اللى هتعمله يدوب تختار البارتيشن اللى عايزة يتسطب فيه و هو هيسطب نفسه ينفسه بدون أى تدخل منك و لا بأى حاجة
عماد : طب و انا هعمل ايه عبال ما سعادة الويندوز يسطب نفسه ؟؟ ده ملل ياعم !!
مايكل : ملكش حجة يا عمده لأن عبال ما يسطب نفسه هيظهر قدامك بدل الكلام اللى ملوش لزمة هيظهر ( أبانا الذى فى السموات ) و ( قانون الايمان ) باللغة الانجليزية و تقدر تقراهم براحتك
عماد : طب انا مبعرفش انجليزيى
( هو بيعرف بس بقولكو بيستسهل ده جبار )
مايكل : بسيطة يا عمده بلاش تقرا تقدر تتفرج على ترنيمة ( مش ممكن يرتاح قلبك و انت بعيد عن ربك ) اللى بتتزاع على قناة أغابى و هتلاقيها شغالة قدامك عبال ما الويندوز يسطب نفسه :p
و انتهى الحوار بأن عماد أدانى شلوتين عشان معرفش يزنقنى ههههههه

لقد تم رفعه كاملا
Here

بعد التنزيل نفذ اللى فى الصورة ده

صلو من أجلى










هناك تعليقان (2):